mandag den 24. maj 2010

Brokbind.

Jeg kan se at der er rigtig mange der har forvildet sig herind ved at søge på både 'Brokbind' og 'Hvor er mit brokbind?' Og det er vi kede af. Så jeg tænkte jeg lige ville lette søgningen lidt for jer stakler. Så here goes:

"Brokbindet består af en pude som holder brokken inde.Holdes på plads med elastisk rem omkring hoften, supplerende med en lårrem."
Og det ser altså sådan ud. Bom.

'Poesi: Hvor er mit brokbind?' stammer jo, som I stakler jo nok ved, fra Klaus Rifbjerg digtet 'Terminologi', og jeg tænkte I nok ledte efter en fortolkning af dette digt. Så jeg har været inde på Studienet og brugt mine dyrebare point og downloadet en fortolkning, og i den står blandt andet:

I vers 1. l. 9. hvor der står skrevet,” Poesi: hvor er mit brokbind?”, påpeges det tydeligt hvor frastødende en effekt dette, for Klaus Rifbjerg, uvirkelige ord ”Poesi” har på ham. Hans respons på det er blot en efterspørgsel efter noget så banalt som hans brokbind. Noget der i det mindste kan holde hans krop og ham lidt oppe endnu, i stedet for at måtte give op. Kapitulere og lade sig overgive til dén evigt løgnagtige verdensopfattelse, som mennesket åbenbart har stillet sig tilfreds med, og tror de kan leve og trives i, blot fordi de aldrig har fået lov til at snuse til det virkelige liv.

Det virkelige liv, som Klaus Rifbjerg rykvis får øje på, idet han vågner op fra sin dybtanæsticerede koma, afslører alle de uvirkelige, ubetydelige, opbrugte og alt for højtidelige ord, der har holdt ham fanget og nedfrosset.


Værsåartig!


1 kommentar: